Gotuj z Konradem

Posted by Konrad | Posted in | Posted on 13:25

W dzisiejszym odcinku Gotuj z Konradem przyrządzamy potrawę z kuchni czeskiej, czyli GULASZ PIWNY

Składniki:
* wieprzowina 50 dag
* cebula 2 szt
* olej słonecznikowy 50 ml
* kminek 1 łyżeczka
* piwo jasne 0,5 L
* papryka mielona 1 łyżka
* chleb razowy 1 kromka
* sól 1 łyżeczka
* pieprz czarny 1/2 łyżeczki

Sposób przyrządzenia

Mięso umyj i osusz, pokrój w kostkę i oprósz sproszkowaną papryką, Obie cebule obierz, pokrój w grubą kostkę, zrumień na rozgrzanym oleju. Dodaj mięso stale mieszając, smaż około 10 minut. Posyp kminkiem, wlej połowę piwa. Rondel przykryj i gotuj 45 minut na małym ogniu. Pokrusz drobno chleb razowy, dodaj do mięsa razem z resztą piwa. Gotuj na małym ogniu jeszcze 15 minut. Przypraw do smaku solą i pieprzem. Podawaj z knedlami bułczanymi.

To jest oryginalny przepis. Ja do ostatniego gotowania dodałem jeszcze sporo słodkiej i ostrej papryki, ziół prowansalski i kminku, ale wtedy smakuje bardziej jak potrawa węgierska.

Potrawa nie śmierdzi piwskiem, ani nic takiego. Całość jest bardzo gęsta, a knedlki można zastąpić zwykłym chlebem od biedy.

Chętni mogą się zgłaszać do mnie na degustację :)

W komentarzach możecie umieszczać swoje wrażenia.

Comments (2)

Mniam. Muszę kiedyś wpaść na te przepyszności, bo sam słabo gotuję - jedynie jestem dobry w robieniu mielonych z dużą ilością cebuli, a także jajecznicę ze wszystkim co mam w lodówce :P

Wpadaj, wpadaj nawet większą ekipą wtedy taniej wychodzi. Pamiętaj tylko o piwie dla kucharza :)